Ressam Metin Ünsal, “İmgeler Atlası” ve “Yaşam Sözleşmeleri” adlı sergilerinden sonra bu kez üçlemenin son halkası “Varoluş Şifreleri” ile Feyziye Mektepleri Vakfı’na ait Teşvikiye Galeri Işık’ta sanatseverlerin karşısına çıkıyor.
Dört yıllık bir çalışmanın ürünü olan eserlerini ‘İmgeler Atlası’ ve ‘Yaşam Sözleşmeleri’ başlığı altında iki ayrı sergiyle sunan ressam Metin Ünsal, bu kez üçlemenin son halkası olan; “Varoluş Şifreleri”ne imza atıyor. 20 Mart-20 Nisan 2013 tarihleri arasında FMV’na ait Teşvikiye Galeri Işık’ta yer alacak serginin küratörlüğünü Halilhan Dostal, sanat yöneticiliğini ise Meriç Aktaş Ateş üstleniyor.
“Varoluş Şifreleri” adlı sergide, yağlıboya tekniği ile üretilmiş, portre ve figür zenginliği olan kompozisyonlardan oluşan 16 eser yer alıyor. Kadın portrelerinin ağırlıkta olduğu eserlerde, “umutları” simgeleyen haritaların yer alması ise dikkat çekiyor.
“İnsana, özellikle sanatçıya yakışan; var olabilmenin gerekliliği doğrultusunda, yaşamla bağını sağlam tutabilme sorumluluğudur” diyen Metin Ünsal, bunun, gözlem ve birikimleri paylaşmanın yanı sıra, yarına dair umutları her dem taze tutmakla gerçekleşeceğini belirtiyor.
Güne ya da geleceğe yönelik hedeflerin; “yaşatan, yarına hazırlayan, yaşama anlam ve değer katan” unsurlar olduğunu belirten Ünsal, son sergisiyle ilgili ise şu yorumu yapıyor: “Bu duygu ve varoluş gerekliliğini; çalışmalarımda, haritalar ve figürün bileşimi ile ifade ediyorum. Bir başka deyişle, bireyin umut ve merakı sonucu oluşturduğu hedef ve keşifleri, bu sentezin suretleri olarak tanımladığım ‘Yaşam Haritaları’nın yüzeye yansıması olarak görüyorum. Bu bağlamda ve bireyin mutlak bir yol/yaşam haritası olması gerektiği noktasından hareketle, sergimde yer alacak büyük boyutlu işlerimde, özellikle yaşamın bize sunduğu sonsuz seçenekleri görebilmenin ve yarına tutunabilmenin gerekliliğini bir kez daha gözler önüne sererek, pekiştirmek istedim. Bu düşünceyle, çalışmalarımda güçlü umutları olan veya bu enerjiyi geniş kitlelere ulaştırmak suretiyle toplumu etkileyebilen ya da umutlandıran kimliklerin portrelerine yer verdim.”