Program Başlama Tarihi: 10 Ekim 2020 Cumartesi
Program hakkında ayrıntılı bilgi almak için:
Sevgi YILMAZ: 0-533-541 09 14
https://www.mondesglobal.com/portfolios/yeni-kusak-yonetim-sertifika-programi/
İ.T.Ü. Akademik Koordinatörü:
Doç.Dr. Murat BASKAK (İ.T.Ü. Endüstri Müh. Bölümü Öğretim Üyesi)
Programın Amacı:
Türkiye kurumsal gelişim tarihi incelendiğinde, işletmelerin %80’inde 1. kuşağın işi kurduğu, 2. kuşağın belli çalışmaları yaptığı, ancak 3. kuşakta yönetimsel anlamda çok ciddî sorunların yaşandığı görülmüş, bu nedenle çoğu işletmenin ya el değiştirdiği ya da iflas ettiği saptanmıştır.
Peki bunun en temel nedeni nedir? Yâni Avrupa’da, Amerika’da veya Uzakdoğu’da 100, 200, 300 hattâ 500 ilâ 1.000 yıllık firmalar olmasına rağmen, neden Türk firmalarında aynı başarıyı göremiyoruz?
Bu durumu özel olarak incelediğimizde esas sorunun ‘Yönetim Anlayışı’ olduğu gözlenmiştir. Bunun dışında, dünyaya bütünleşememe, kuşak çatışmaları, profesyonel yöneticilerin potansiyellerinin tam verimli kullanılamaması, finansal kaynakların düzgün kullanılamaması vb. gibi konuları sıralayabiliriz.
‘Yeni Kuşak Yönetim’ programı oluşturulurken, tüm bu konulara temas edilmeye ve çözüm bulunmaya yönelmek amaçlanmıştır. Alanında tek sayılabilecek bir eğitim içeriği oluşturulmuş, küçük veya büyük tüm işletmelerin, uzun yıllar boyunca “sürdürülebilir küresel pazarlarda başarı sağlayacak” firmalar segmentine girmesi veya bu segmentte kalıcı başarı sağlaması amacı ile oluşturulan bu eğitimde uygulamalı vaka çalışmaları yapılarak, reel sektörde sorun yaşayan yöneticilerin sorunlarının çözümlenmesine katkı sağlanması plânlanmıştır.
Kimler Katılabilir:
Bu eğitim programına, işletme kurmak isteyen girişimci adaylarına veya varolan işletmesini güncel ve uluslararası gelişmeler ışığında ve çeşitli bilimsel araştırma alanlarının kılavuzluğunda korumak ve geliştirmek isteyen küçük ve orta ölçekli işletme sahiplerine ve yöneticilerine yöneliktir. Programa en çok 25 kişi kabul edilecektir.
Programın Genel Yapısı:
Yeni Kuşak Yönetim Sertifika Programı, sınav dahil 9 haftalık bir dönemi içermekte, toplam 102 saatlik dersten ve 1 sınav gününden oluşmaktadır. Programa katılmak için, İstanbul Teknik Üniversitesi mezunu veya öğrencisi olmak gerekmez.
Konu-1: MÂLİYET DÜŞÜRME STRATEJİLERİ
- Strateji, Stratejik Yönetim ve Mâliyet ilişkisi
- Klasik (Geleneksel) ve Stratejik (Çağdaş) Satınalmada Mâliyet Düşürme Farklılıkları
- Satınalma Stratejileri
- Emtia Yönetimi, Eskalasyonlar, Varyasyonlar
- Mâliyet Düşürmede Temel Teknikler
- Yeni Dönem Satınalmada Mâliyet Düşürme Nasıl Olmalıdır ?
- Dijital Satınalma: Satınalma 4.0 Nedir ?
- Mâliyet Düşürmede Satınalma 4.0 Uygulamaları Nasıl Yapılmalıdır ?
- Satınalmayı Şekillendiren Temel Yapı Taşları
- Kriz Döneminde Satınalma Bölümlerinde Mâliyet Düşürme Yöntemleri
- Dalgalı Kurda Satınalma Kârlılığının Korunması
- Satınalma Kârlılık Analizleri
- Tedârikçi Fiyatı Nasıl Belirlenir ?
- Satınalmada Varyasyon Nasıl Çalışılır ?
- Risk Yönetimi Nasıl Olmalıdır ?
Konu-2: BÜTÇE ve RAPOR YÖNETİMİ
- Bütçe Kavramı ve Bütçe Tipleri
- Bütçe Dönemi Fiyat Tahminleri
- Tedârikçi Sipâriş Dağılımı
- Bütçe Dönemi ABC Analizleri
- Bütçe Dönemi Satınalma Stratejileri
- Bütçe Gerçekleşme Analizi Nasıl Yapılır ve Analiz Raporlar Nasıl Olmalıdır ?
- Rapor Sistematiği
- Satınalma Rapor Hazırlama Tekniği
- Rapor Sunum Teknikleri
- Dijital Satınalmada Yeni Dönem Raporlama Yöntemleri
- Raporlamada İzlenebilirlik
Konu-3: KRİZDE SATIŞIN KALBİ
- Rekabet ve Çevre Analizi
- Kıyaslama (Benchmarking)
- Hedef Pazar Konumlandırma
- Büyüme Stratejileri
- Stratejik Marka Yönetimi
- Kurumsal İmaj Yönetimi
- TanıtımYönetimi
- E-Pazarlama
- Yeni Pazarlara Giriş Stratejileri
Konu-4: DİJİTAL PAZARLAMA
- İçerik Pazarlaması ve Sosyal Medya Yönetimi
- Kullanıcılarda Aidiyet Duygusu Yaratma Yöntemleri
- Sosyal Medya ile Pazarlama
- Etkileşim ve İçerik Stratejisi
- Sosyal Medya İletişim Plânı Oluşturma
- Sosyal Medya Takibi ve Raporlama
- Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
Konu-5: FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS YÖNETİMİ
- Varolan Finansal Durumun Saptanması
- Finansal Performans ve Kâr / Zarar
- Nakit Akış
- Personel Mâliyetleri
- Kıdem ve İhbar Tazminatı
- Demirbaşlar ve Amortisman
- Özel Mâliyetler – Muayenehane Tadilat Masraflarının Vergisel Tarafı
- Katma Değer Vergisi (KDV)
- Stok Takibi ve Değer Saptama
- Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisinde Önemli Noktalar
- Mâliyet Analizleri
- Sabit ve Değişken Mâliyetler
- Başabaş Noktası Analizi
- Şirket Türleri: Şahıs Şirketi, Limited Şirket ve Anonim Şirket
- Şirket Türlerinin Birbirlerine Göre Avantaj ve Dezavantajları
- Hisse Devri ve Vergisel Boyutu
- Paranın Zaman Değeri
- Kredi Taksitlerinin Hesaplanması
Konu-6: STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
- Stratejik Ortak
- Kuruluşun Hedeflerini ve İş Stratejisini Anlamak
- Kurum Kültürünü Anlamak ve Uyum Sağlamak
- İş Hedeflerine Uygun Katma Değeri Yüksek Çözümler Tasarlamak ve Uygulamak
- Organizasyonel Gelişimi Yönetme
- Stratejik İşgücü Plânlaması
- Yetenekleri Çekmek, Geliştirmek ve Elde Tutmak
- Kariyer Plânlaması ve Bağlılık Uygulamaları
- Performansı Yönetmek
- Eğitim ve Gelişim
- Yetkinlik Yönetimi
- Ücreti Yönetmek
- İdarî Uzman
- İnsan Kaynaklarında Kritik Veriye Ulaşmak ve Veri Yönetimi (HRIS Raporları)
- İnsan Kaynaklarında Süreç Denetimi
Konu-7: İNSAN YÖNETME SANATI
- Yönetmek Nedir ? Liderlik Nedir ?
- Ekip Ruhu Oluşturma
- Kriz Anlarında Etkin Ekip Yönetimi
- Stratejik Karar Verme Yöntemleri
- Stratejik Plânlama
- Şirketlerde Stratejik Gelişimde Yöneticinin Rolü
Konu-8: İŞLETMEDE KOÇLUK ve LİDERLİĞİN ÖNEMİ
- Lider Kimdir? Yönetici Kimdir?
- Mikro Yönetici, Makro Yönetici
- Liderliğin Bileşenleri
- Koç Kimdir ? Koçluk Becerileri Nelerdir ?
- Koçluk Neden Önemlidir ?
- İnsan Odaklı Liderlik
- Koçluk Yaklaşımıyla Yönetim
- Aktif Dinleme
- Kaliteli İletişim
- Duygusal Zekânın Önemi