10 Kasım Pazartesi: Saat 14:00 / Gilliapbr>Saat 19:00 / Bir Evlilikten Manzaralar (Scenes From a Marriage) 11 Kasım Salı: Saat 16:030 & 21:30 / Bir Evlilikten Manzaralar (Scenes From a Marriage) Saat 19:00 / Gilliap 12 Kasım Çarşamba: Saat 14:00 / Bir Evlilikten Manzaralar (Scenes From a Marriage) Saat 16:30 & 21:30 / Gilliap 15 Kasım Cumartesi: Saat 14:00 / Bir Evlilikten Manzaralar (Scenes From a Marriage) Saat 16.30 & 21.30 / Gilliap Saat 19:00 / Bir Evlilikten Manzaralar (Scenes From a Marriage) 16 Kasım Pazar: Saat 16.30 & 21.30 / Bir Evlilikten Manzaralar (Scenes From a Marriage) Saat 19:00 / Gilliap Bir Evlilikten Manzaralar: Yön: Ingmar Bergman Oyn: Liv Ullmann, Erland Josephson, Bibi Andersson, Jan Malmsjö, Anita Wall 1973 / İsveç / İsveççe / Türkçe alt yazılı / 168 dk./ 35mm. İlişkiler neden biter? Neden bittiklerinde dahi birliktelikler sürdürülür? Evlilik, modern insanın katlanmakta zorlandığı miladını doldurmuş bir biçim mi? Öteden beri insan ilişkilerini ve yaşam, ölüm, aşk gibi temalarla ilgilenen Bergman, bu filminde doğrudan evlilik kurumuna bakmakta. Birbirini tutkuyla sevmiş, belki de hala seven, fakat on yıllık evliliğin ardından kendilerinin ve birlikteliklerinin varoluş sebebini yitirmiş iki insan. Çevrelerince ‘ideal bir çift’ olarak görülen Marianne ve Johan ilişkilerinin tül perdesi ardında derinden gelen bir yalnızlık, tutkusuzluk ve karamsarlığın içindedir. Bergman, son derece ince bir biçimde olayları yavaş yavaş açımlayarak anlatıyor karakterlerini. Film boyunca Liv Ullmann ve Erland Josephson’un kusursuz oyunlarının da katkısıyla, adım adım ilişkinin gelişimini ve yitimini izliyoruz. Ingmar Bergman’ı tanıyanlara anlatmaya gerek yok. Henüz Bergman’ı tanımamış olanlar için ise ‘Bir Evlilikten Manzaralar’ kuzeyin bu büyük ustasıyla beyaz perdede tanışmak için eşsiz bir fırsat. Gilliap: Yön: Roy Andersson
Oyn: Thommy Berggren, Mona Seilitz, Willie Andréason 1975 / İsveç / İsveççe / Türkçe alt yazılı / 137 dk./ 35mm. Sessiz yaradılışlı genç bir adam, Busarewski isimli otelde işe başlar. Aynı otelde garson olarak çalışan Anna, o an kendisine aşık olur ancak bu içine kapalı garip adamın ilgisini çekmeyi başaramaz. Oteli tekerlekli sandalyesinden idare eden Gustav, genç adama ‘Giliap’ lakabını takar ve Anna ile ikisini karmaşık zengin olma planlarına ortak etmek ister... ‘Giliap’, Roy Andersson’un ilk uzun metraj filmi ve bir bakıma kariyerini belirleyen film. Kendine has kara mizah anlayışı, durağan kamerası, uzun planları ve grotesk mizansenleriyle, genç bir yönetmenin ilk uzun metraj denemesi olarak ‘Giliap’ her açıdan gelecek vaad eden ilginç bir film olarak karşımıza çıkıyor. Fakat tam da bu sıradışı özellikleri, ilk gösterildiği zaman filmin ‘anlaşılmamasına’ yol açmış ve film gişede hüsrana uğramıştı. O tarihten sonra reklam yönetmenliğine yönelen Andersson, 2002’de gerçekleştirdiği ve ‘Giliap’ın olgunlaşmış hali olarak nitelenebilecek ‘İkinci Kattan Şarkılar’ ile geniş bir izleyici kitlesine ulaştı ve bir çok ödül kazandı. Sinemayı sadece seyirlik bir tat değil de, yer yer zorlayan, yer yer kafa karıştıran bir biçim olarak algılayan herkes için ‘Giliap’ kaçırılmaması gereken bir film. Not: Gösterimlerden yarım saat önce Taksim AKM önünden ücretsiz servis mevcuttur.
Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.
Yorumlar ve DerecelendirmelerHerhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...