OUTİSTANBUL 1. ULUSLARARASI GAY & LEZBİYEN FİLM FESTİVALİ (1-6 Ekim 2004)
4 EKİM PAZARTESİ SİNEPOP SİNEMASI PROGRAMI:
Saat 17:00 Chat
Saat 19:00 İçerideki Yabancı
Saat 21:00 İkinci Bahar
CHAT
Todd Ahlberg
Asl? Resim var mı? Ap?
Eğer bunlar size tanıdık geliyorsa, ki şüphesiz çoğunuza geliyordur, bu filmi görmek isteyeceksiniz. Film, yanlış yönlendiren asl’ler yüzünden beklenildiği gibi gitmeyen buluşma-larla ilgili espirili anektodlardan tutun da, sanal seksin kimle olduğu belli olmazlığının ve istenilen anda hemen tatmin sağlamasının ateş-lediği bazı cinsel bağımlılıklar gerçekliğine kadar meseleyi eğri-siyle doğrusuyla gözler önüne seriyor.Todd Ahlberg’in günümüzü anlatan bu belgeseli internetteki gay chat odalarına yakından bir bakışla burada iletişim kurma çabasıyla tanışanların gerçekliğini gözler önüne seriyor.Belgeselde pek çok farklı yaş grubundan chat erbabı ile
röportaj yapılarak onların kendi deneyimlerini aktarmaları sağlanıyor. Acaba internet gerçekten gayler için yalnızlık duvarını yıkan bir olgu mu yoksa onları daha fazla yabancılaşma
içine iten bir tuzak mı? Ahlber’in belgeseli bu süreçte kendini değersiz hissedenlerden tutun da , internet rahatlığını ve özgürlüğünü yüceltenlere kadar geniş bir yelpazeden pek çok farklı bakış açısı sunuyor. Doğrudan bir anlatımı olan, bilgili ve hayat dolu bir mülakat grubu kullanan Ahlberg modern gay dünyasının cinsellik durumu hakkında kışkırtıcı bir portre oluşturuyor.
İKİNCİ BAHAR (GIORNY)
Laura Muscardin
AIDS ve eşcinsellik konularını takdire şayan bir samimiyet ve hassasiyetle işleyen son derece etkileyici bir dram olan İkinci Bahar, İtalyan sinemasını, çoktandır beklenen bir gerçeklik darbesiyle sarsıyor. On yıldır HIV + olan 35 yaşındaki saygıdeğer ve kendisinden emin bankacı Claudio’nun tıkır tıkır bir düzen içindeymiş gibi görünen hayatını mercek altına yatırıyor.Beklenmedik bir aşkın böyle bir hayatı nasıl alt üst ettiğini de gözler önüne seriyor.Claudio’nun hayatı, sıkı bir ilaç tedavisi, egzersiz ve iş döngüsünde geçmektedir. Genel olarak hayatından ve sevgilisi Dario ile olan ilişkisinden memnundur. Ne var ki, Andrea ile olan tesadüfi karşılaşmasından sonra, Claudio mesleki ilgi alanlarını ve Dario ile olan uzun süreli ilişkisini sorgula-maya başlar. Claudio, Andrea ile bir araya geldikten sonra ise Dario’yu tamamen ihmal etmeye ve uyanık olduğu her anı Andrea ile geçirmeye başlar.Bu karmaşayı daha da beter hale getiren gerçek ise Claudio’ nun HIV + hastası olduğu için attığı her adıma son derece dikkat etmesi gerektiğidir. Tabi ki kaçınılmaz gerçekler eninde sonunda devreye girer ve Claudio tüm hayatını gözden geçirmek zorunda kalır.
(İtalya, 35 mm, 80 dk, İtalyanca)
2003 Seattle GLBT Film Festivali “Best Feature Film” Ödülü
(ABD, video, 60 dk, İngilizce)
2003 New York GLBT NewFest “En iyi Belgesel” Ödülü
İÇERİDEKİ YABANCI
Cheryl Dunye
Kendini izleyiciye kolay kolay teslim etmeyen, bir “kadınlar hapishanesi” öyküsü olan film, uzun süre önce izini kaybettiği müebbet hapis mahkumu annesini arayan Treasure Lee’nin (Yolonda Ross) öyküsünü anlatıyor. Treasure abartılı bir erkeksiliğe bürünmüş bir lezbiyen-dir. Treasure, annesi Brownie’nin (Davenia McFadden) izini sürebilmek için kendini cezaevinin en sıkı güvenlik önlemlerinin alındığı bölümüne naklettirmeyi başarır. Oraya gittiğinde koğuş arkadaşı Shadow(Latonya “T” Hagans) tarafından çok iyi bir şekilde karşılanır. Shadow, onu Brownie’ye dikkat etmesini söyleyerek uyarır. Brownie, kendi seçtiği kişilerle, anne ve kızlarından oluşan bir hapishane ailesi kurmuştur.
Treaasure’ı; “senden pozitif elektrik
alıyorum.” diyerek hemen aralarına davet eder. Traesure ise oraya
gider gitmez gözünü çok tatlı bir kız olan Sugar’a diker. Bu olay
Sugar’ın o dönemdeki sevgilisi Kit’i (Rain Phoenix) fazlasıyla kızdırır.
İçerideki Yabancı’nın en önemli özelliği, alışılagelmiş “kadınlar
hapishanesi” filmlerinin aksine, lezbiyenliğin sansasyon yaratma
amacıyla kullan-ılan bir alt konu değil de öykünün oluşmasını sağlayan temel konu olması.Dunye, filmin türünün geleneksel kalıplarına
rağmen, zaten muğlak olan sonunun önceden tahmin edilmesini olanaksız kılma-nın yanında izleyicilerde duygu ve heyecan uyandırmayı da başarıyor.
(ABD, 35 mm, 96 dk, 2001, İngilizce)