Galeri Zilberman, genç sanatçı Alpin Arda Bağcık’ın ilk solo sergisi Ambivalans’ı sunmaktan mutluluk
duyar. Galeri Zilberman etkinliği Genç Yeni Farklı’nın 2012 yılındaki 3üncü edisyonunda çalışmaları
sergilenen Bağcık, 2013‘den beri galeri tarafından temsil ediliyor.
Alpin Arda Bağcık, Ambivalans sergisinde fotoğrafın sunmuş olduğu gerçeklik fikrini, karakalem ve tuval
üzerine yağlı boya tekniğiyle ürettiği çalışmalarıyla sorguluyor. Adını, bir kişiye veya duruma karşı aynı
anda hissedilen karşıt duyguları ifade eden bir psikolojik terimden alan sergi, fotoğrafın yakaladığı anlık
gerçeklikle o anın üzerine birikmiş farklı algı ve yorumlar arasındaki muğlak bir alandan gücünü alıyor.
Bağcık, medya aracılığıyla topluma iletilen, tarihe mal olmuş kişi ve olay fotoğraflarının “gerçeğine”
resimleri aracılığıyla yeniden bakıyor. Konu ettiği kişi ve olaylarla, kitlelerin hayatını etkileyen güç ve
iktidar ilişkilerini odağına alıp, medya tarafından dağıtımı yapılan ve yapılmayan haberlerle ilgili bilgi
bozulmalarının altını çiziyor.
İsimlerini şizofreni ilaçlarından alan resimleriyle, sosyo-politik bir eksendeki kitlesel akıl tutulmasının
yarattığı karşıtlığı, monokrom bir renk paletiyle vurguluyor. Bağcık’ın çalışmalarına konu olan görseller
farklı coğrafyalarda benzer hikayeleri işliyor. Gezi Parkı’ndan Nevada Çölü’ne, Ay yüzeyinden Çin’deki
askeri birliklere kadar yaşanabilen dezenformasyon ve manipülasyonla, bir insanın diğerine ve doğaya
hakim olma çabasını gözler önüne seriyor. Gördüklerinden emin olamamanın getirdiği tedirginlik, keskin
bir resimsel kaliteyle kendini hissettiriyor.
Sanatçı, doğruluğundan emin olduğumuz bir durumun gerçekliğinden şüpheye düştüğümüz o ilk andaki
kırılmanın yarattığı olasılıklarla özellikle ilgileniyor. Olanca belirsizliğiyle tüm olasılıkları içeren bu an
bizi, hep ulaşmaya çalıştığımız gerçeklikten biraz daha uzaklaştırırken şizofrenik bir algı bölünmesine
biraz daha yaklaştırıyor.
Bağcık’ın Ambivalans için hazırladığı çalışmalardan Olanzepin’de, James Edward Westcott tarafından
1945’de Tennessee’de çekilmiş, yüzlerine patlayan flaşla savaşın bitiş sevincini zamana sabitleyen
fotoğrafın 37 figürü; var olan dünyaya gözlerini açmaya direnen bir şüphelinin her günü ayrı bozulmaya
uğramış yedi gününün karakalem kaydına karışıyor. Flupentixol ve Zuklopentixol’de tek kişilik yaşam
kaynağıyla Ay’a ayak basan ilk insan, yeni yerler keşfetmek arzusunun sınırlarını zorlarken; yaşamın
olanca zenginliğiyle aktığı yerküredeki bir çölde kitleleri nefessiz bırakmak üzere yapılan atom bombası
denemeleri aynı alacakaranlık aralıkta, bastığımız toprağın gerçekliğini bile şüphe götürür hale getiriyor.
Ambivalans, tüm çelişkileri ve güzellikleriyle politik tarihe eski kameraların objektifinden bakıyor ve
genç bir ressamın ustalıkla ürettiği çalışmaları izleyenlere sunuyor.
Sergi 27 Haziran tarihine kadar Galeri Zilberman’da görülebilir.
Alpin Arda Bağcık (d. 1988, İzmir); 2007 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi Resim Bölümü’nden
mezun olan sanatçı çalışmalarını İzmir’de sürdürmektedir. 2014 yılında Mexico City’deki Zona Maco
fuarında, küratörlüğü Mirjam Varadinis tarafından yapılan New Proposals bölümünde solo sunum
gerçekleştirmiştir. Aralarında Genç Yeni Farklı-3, Galeri Zilberman; Rotary Sanat Yarışması, Proje 4L;
Sınırlar Yörüngeler, Siemens Sanat; ve Violence(?), CIAD- Atina’nın da bulunduğu karma sergilerde
çalışmaları sergilenmiştir. Bağcık’ın çalışmaları Ortadoğu, Avrupa ve Kuzey ve Güney Amerika’daki özel
koleksiyonlarda bulunmaktadır.
- Yorumlar ve Derecelendirmeler
- Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...