CDA Projects, 12 Eylül-26 Ekim tarihleri arasında Azade Köker’in yeni çalışmalardan oluşan sergisini ağırlıyor.
Kent; modern kent manzaraları, yeni mimari uygulamalar, soylulaştırma (gentrification), kamusal alan ve yıkım gibi birçok alt-başlığı içeren geniş bir yapıyı özetleyen bir sözcük. Bu fiziki niteliklerin yanında göç, kentlilik, kent yaşamı ve kültürel farklılıklar gibi sosyolojik olgular da kenti değiştiren parametreler arasında. Bu iki farklı ama birbirini etkileyen özellik bize şunu göstermekte: İnsan kenti değiştirirken, dönüştürürken, kent de insanı değiştirmekte ve dönüştürmektedir. Aynı inşaat teknolojisinin gelişimiyle son 30 yıl içerisinde modern agoralar olarak AVM’lerin inşa edilmesi ve otoyollar, hızlı raylı sistemler gibi insan yaşamını derinden değiştiren uygulamalar gibi.
Bugün kentlerin gücü sadece ekonomik ya da kültürel yönden değil, siyasi yönden de oldukça önemli. Öyle ki; büyük kentleri ele geçiren iktidarlar, ülke siyasetinin tamamını ele geçirip, yön verebilmektedir. Devletler bundan dolayı büyük kentleri koruma ve baskı altına almaya meyilli bir yapıdadır. Anonimlik, yalnızlık, çoğulluk ve farklılık gibi birçok olguyu içermektedir kentler. Peki tüm bu tespitler ışığında, kentin sahipleri kimdir? Kentliler birbirlerini ve kenti nasıl dönüştürmektedir?
İşte Azade Köker “Moving Spaces”de kentlilerin yaşamlarını, sıkıntılarını, çelişkilerini ve çevreleriyle olan ilişkilerini izliyor. Resim, enstalasyon ve videolardan oluşan seçki, “kent buydu” gibi nostaljik bir ağıtın aksine, “kent budur” reel-politik düzleminden hareket ederek, bir tür gözlem niteliğini içeriyor.
Azade Köker (1949, İstanbul) Berlin ve İstanbul’da dönüşümlü olarak yaşamakta ve çalışmaktadır. Berlin’deki Braunschweig Teknik Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. Son yıllarda
katıldığı sergilerden bazıları şunlardır: Hayal ve Gerçek, İstanbul Modern, Türkiye (2012); Üçüncü Doğa, Galeri Zilberman, Türkiye (2011); Hibrid Mekanlar - Koridorlar, Galeri Zilberman, Türkiye (2009); İnsanlık Hali, Milli Reasürans Art Gallery, Türkiye (2007); Transparenz der Abwesentheit, Otto-Gallery, Almanya (2004); Transparenz des Gartens, Kunstverein Bielefeld, Almanya (2001).
- Yorumlar ve Derecelendirmeler
- Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...