Sanatçı, yayıncı ve hukukçu Klaus Staeck, 70’li yılların başlarından bugüne heyecan ve skandallar yaratan eylemlerini sürdürüyor. Bugün hala, sanatsal araçların siyasi-toplumsal fikirleri ifade etmede kullanılabileceğine olan inancını koruyor. Sanatçının alaycı metin-resim montajları, insanı bakmaya zorluyor ve Almanya’nın ekolojik, sosyal ve politik yaralarına parmak basıyor.
Eserlerinin kamusal alanda kitlelere ulaşabilmesi, onun gazetelerin sanat sayfalarının dışına taşmasını ve Almanya’nın en önemli afiş sanatçılarından biri olarak ün yapmasını sağladı. Afişleri arasında çevrenin korunması ile ilgili çalışmalar ağırlıklıdır. Klaus Staeck, Yeşiller Partisi’nin kurulmasından çok önce, şaşırtıcı motif ve sloganlarıyla küresel ısınma, hava kirliliği, çöp artışı, nükleer atık ve dünya denizlerinin kirliliği gibi problemlere dikkat çekiyordu.
Fotoğraf motifleri ile metinlerin içinde bulunduğu diyalektik çelişki sadece resmin kendi içinde bir gerilim yaratmakla kalmıyor, aynı zamanda izleyicide de uzun süre kalıcı bir etki yaratıyor. Afişlerin basımında, eski ofset ve serigrafi teknikleri kullanılıyor.
Şimdi sanatçının 40 yıllık çalışmalarından temsili bir kesit sunan 40 özgün afiş örneğini, Goethe Enstitüsü’nün sergisinde izlemek mümkün. Çok etkileyici, ama bir o kadar da üzücü gerçek şu ki, bazı eski çevre afişleri halen güncelliklerini koruyorlar. Klaus Staeck „birçok motif eskimek istemiyor“ diyor. Bu nedenle de sergi Hiçbir Şey Hallolmadı başlığını taşıyor.
- Yorumlar ve Derecelendirmeler
- Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...