Çocuklar dünyayı soru sorarak öğrenir ve anlar. Bu özellikleriyle de doğal filozoflar olarak görülürler. Ancak günümüzde çocuklar, teknolojik imkânların kendilerine sunduğu engin bir bilgi denizinin içinde bulunuyorlar. Bunun sonuçlarından biri de görerek, dokunarak yani duyumsayarak öğrenmenin yerini daha çok mekanik bir bilgi edinme deneyiminin almış olması. Tam da bu noktada, çocukların doğru bilgiyi ayırt edebilmeleri, akıl yürütebilmeleri, soru sorabilmeleri, eleştirel düşünmeleri ve düşündüklerini aktarabilmeleri hiç olmadığı kadar önemli belki de. Bunu yapabilmelerinin yolu ise felsefî düşünmeyi, felsefeyi çocukların yaşamının bir parçası haline getirmek.
Peki, felsefe “anlaşılması zor ve kimi zaman sıkıcı” kitaplar ve dersler mi demektir? Felsefe “herkes tarafından yapılabilir” bir etkinlik olarak yeniden konumlandırılabilir mi? Peki ya çocuklar felsefe yapabilir mi? Öyleyse, okullarda felsefe eğitimi nasıl olmalı? 15 Nisan, Pazar günü saat 14.00’te, Halis Kurtça Çocuk Kültür Merkezi’nde gerçekleştireceğimiz söyleşide, Çocuklar İçin Felsefe (P4C) yönteminin ülkemizde yaygınlaşması için çalışan, eğitmen eğitimi ve içerik üretimi alanlarında bilgi ve deneyim sahibi Dr. Özge Özdemir ile bu ve benzeri başka sorulara yanıtlar arayacağız.
Birlikte umut etmek, birlikte düşünmek, birlikte üretmek istiyoruz. O nedenle sizi de yanımızda görmeyi diliyoruz.