Hülya Tunçağ Cazla Klasik Müzik Arasındaki Köprü:
“Third Stream – Üçüncü Akım”
Akbank Sanat Beyoğlu 17 Ekim 2007, Çarşamba 17:00 1950’lerin başında kornocu Gunter Schuller’in tanımladığı bu akım, seçkin Avrupa Sanat Müziği ile New Orleans’ın bar ve sokaklarında doğan caz müziği arasındaki etkileşimlerin deneysel sonucudur. 1960’larda modası geçmiş görünmekle birlikte günümüze kadar değişik oluşumlar içinde sürmüştür. Klasik müzik ve caz ilişkisi çoğu müzisyene (hem klasik müzikte hem de cazda) daima çekici gelmiştir.
Hülya Tunçağ` ın 17. Akbank Caz Festivali kapsamında düzenlediği seminer dizisinin ilk ayağında 1920-1950 yılları arası Caz`ın klasik müziğe etkisi ve Çağdaş Müzik’te caz etkileri inceleniyor.
19 Ekim Cuma > 1960 sonrası: Cazda Klasik Müzik Etkileri 24 Ekim Çarşamba> Claus Ogerman’ın Senfonik Caz anlayışı 26 Ekim Cuma > Günümüzde “Üçüncü Akım”a dönüş. Çağdaş Avrupa Cazı’nda “Üçüncü Akım”
Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.
Yorumlar ve DerecelendirmelerHerhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...