SATINALMA YÖNETİMİ
Seminer Tarihi : 17 - 18 OCAK 2004– İstanbul Elite Hotel
Seminer Yürütücüsü : Yrd. Doç. Dr. Murat Baskak
Seminer Konuları: Tedârik İşlevi, Tedârik Sisteminin Bir Alt-Sistemi Olarak Satınalma, Tedârikçi Seçimi ve Değerlendirme (Bir Şirket Uygulaması), Kalite Güvence Sisteminde Satınalmanın Önemi, “Yap-Satin Al” Kararları, Tam Zamanında Satınalma.
ETKİLİ İLETİŞİM, HİTABET, DİKSİYON VE FONETİK TEKNİKLERİ
Seminer Tarihi : 17 - 18 OCAK 2004– İstanbul Elite Hotel
Seminer Yürütücüsü : A. Veyis Ateş · (Redaktör Haber Spikeri – İletişim Danışmanı)
Seminer Konuları: İletişimde muhatap ve muhatapları olumlu veya olumsuz etkileyen yönler nelerdir?, Konuşma öncesi neler yapılmalıdır?, Konuşurken ses tonumu ve nefes süremi nasıl ayarlayabilirim?, Konuşma metnimi hazırlarken nelere dikkat etmeliyim?, Beden dilimi, konuşma dilime uygun hale nasıl getirebilirim?, Okunuş ve seslendirilişte kendine özel durumları olan harf, kelime ve cümleler nelerdir?, Hitabet teknikleri (Vurgu, Artikülasyon vb.), Fonetik (Ses eğitimi), Konuşmanın öğeleri, Diksiyonun temel kuralları.
AİLE ŞİRKETLERİNDE YÖNETİM
Seminer Tarihi : 21 – 22 OCAK 2004
Seminer Yürütücüsü: Abdullah Bozgeyik
Seminer Konuları: Türkiye ve Dünya Ekonomisinde Aile Şirketlerinin Yeri, Başarılı Örnekler, Aile Yönetimi İnceleme, Aile Şirketlerinin Hayat Eğrisi, Zayıf ve Güçlü Yanları, Güç Temeli Olarak Aile Bireyleri, Rol Paylaşımları, Rotasyon, Potansiyellerden Yararlanma (Çocuklar, Damatlar, Gelinler), Çalışanların Motivasyonu, Çatışma Nedenleri, Çözüm Önerileri, ( WIN - WIN ) Aile Bireyleri İçin Kariyer Planlama, Güçlendirme Yetki Devri, Sermayedar Olma Süreci, Kurumsallaşma, Profesyonel Yönetime Geçiş Kararı Öncesinde Yapılması Gerekenler, Profesyonel Yöneticiler ve Aile Bütünleşmesi, Şirket Stratejisi Belirleme, Bilgi Teknolojisinden Yararlanma, Aile Şirketlerinde Ekip Çalışması, Şirkete Bağlılığı Artırma, Geçmişten Geleceğe Aile Şirketlerine Bakış, Başarı ve Başarısızlık Konusunda 5N1K Yaklaşımı
İHRACAT Ve İHRACATTA PAZARLAMA STRATEJİLERİ
Seminer Tarihi : 22 – 23 OCAK 2004– İstanbul Elite Hotel
Seminer Yürütücüleri: Yrd.Doç.Dr. Mehmet Melemen / Yrd.Doç.Dr. Serdar Pirtini.
Seminer Konuları: Türkiye Ekonomisi ve Dış Ticareti ile İlgili Ekonomik Veriler ve Yorumlar, İhracatta Başarılı Ülkeler, Stratejileri ve Rakamsal Kıyaslamalar, İhracatın Tanımı ve İhracat İşleminin Önemi, İhracatta Yetkili Olan Resmi Kurumlar ve İşlevleri, İhracatçı Olmak İçin Gerekli Şartlar, İhracatı Yasak Mallar, İhracat İşlemlerinde Taraflar ve Önemi, İhracatın Yapılışı ve Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar, Müşterinin Bulunması ve Yapılması Gerekenler, Kontratın Yapılışı ve Kontrat Örnekleri, Teslim Şekilleri ve Sık Kullanılan Teslime Şekillerinin Uygulaması, İhracat Çeşitleri, İhracatta Kullanılan Dökümanlar, Uluslararası Ticarette Riskler ve Ortadan Kaldırma Yöntemleri, İhracatta Getirilmeyen Dövizler ve İşlemleri ( 32 ve 33 sayılı karar ışığında ), Uygulamadan Alınan Örneklerin Analizi, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejisi Alternatifleri ve Uygun Strateji Seçimi, Global Rekabetin Yeni Standartları, Yeni Ekonomiyi Yakalamak İçin İşletmelerde Global Bir Pazarlama ve Satış Vizyonu Oluşturmak, Elektronik Ticaret ve Yeni Ekonominin Uluslararası Pazarlama Stratejileri, Çağdaş Yönetim Teknikleri ve Global Pazarlama Yönetimi İlişkisi, 21. Yüzyılda Rekabet Üstünlüğü Yaratan Yeni Uluslararası Stratejiler ve Uluslararası Pazarlama Modelleri, Global Rekabet Ortamında İşletmelerde Uluslararası Stratejik Pazarlama Yönetimi, İşletme İçin Stratejik Global Pazarlama Planının Geliştirilmesi, Global Pazar Fırsatlarının Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi, Uluslararası Pazar Bölümlerinin Analizi ve Hedef Pazar Seçimi, İşletmelerde Uluslararası Pazar Konumlandırması, Uluslararası Pazarların Değerlendirilmesi ve Satış Tahminleri, İhracat Pazarlaması Kararları, İhracat Pazarlarına Giriş, İhracat Pazarlaması Stratejilerinin Geliştirilmesi, 21. Yüzyılda İşletmelerde Değişim, Küreselleşme ve Vizyon Geliştirme, 21. Yüzyıla Uygun Kurum Kültürünün .