BİLGİ’de: RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR EĞİTİM ATÖLYESİ
Kurulduğu günden bu yana, bulunduğu çevre ile yakın iletişim kuran ve bir kent üniversitesi olarak Kuştepe ve Dolapdere kampüslerinin bulunduğu çevrede çalışmalar yaparak bu semtlerdeki halka ücretsiz eğitimler veren İstanbul Bilgi Üniversitesi’nin toplumsal çalışmaları, 17-18 Şubat tarihlerinde British Council ortaklağıyla düzenlen “Risk Altındaki Çocuklar Eğitim Atölyesi” ile devam ediyor.
İstanbul Bilgi Üniversitesi Göç Araştırmaları Merkezi, 1998 yılından bu yana çalışmalarını özellikle dezavantajlı gruplar olarak da adlandırılan çocuk, kadın ve engelliler üzerine yoğunlaştırarak insan hakları ve yönetişim alanlarında sosyal projeler yürüten British Council ile “Risk Altındaki Çocuklar Eğitim Atölyesi” başlıklı bir etkinliğe imza atıyor.
17-18 Şubat tarihlerinde Kuştepe Kampüsü’nde düzenlenen atölyede, İstanbul’da Roman ve göçmen kökenli yoksul grupların yaşadıkları semtlerdeki çocukların eğitim sorunları ele alınacak. Etkinlik; Kuştepe’den Handan Ziya Öniş ve Abdurrahman Köksaloğlu İlköğretim Okulları, Dolapdere’den ise Hüvviyet Bekir, İstiklal ve Piri Reis İlköğretim Okulları’ndan öğretmenler, psikolojik danışmanlar ve yöneticilerin katılımıyla gerçekleşecek.
Atölyeye, Türkiye’den akademisyenler, araştırmacılar ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarından yetkilililerinin yanı sıra, İngiltere’den de dezavantajlı çocukların ve özellikle de Roman çocukların eğitimi konusunda uzman, bakanlık yetkilileri konuşmacı olarak katılacak. Sanatçı Balık Ayhan ise “Türkiye’deki Romanlar” başlıklı oturumda konuk olacak.
17-18 Şubat tarihlerinde 09:30 – 17.00 arasında Kuştepe Kampüsü Akademik Kurul Odası’nda gerçekleşecek “Risk Altındaki Çocuklar Eğitim Atölyesi” programı şöyle:
1. Gün – 17 Şubat 2005 Perşembe
09:15-09:30 Kayıt
09:30-09:45 Açılış konuşmaları, İstanbul Valiliği, British Council, Göç Çalışmaları Uygulama ve Aştırma Merkezi
09:45-10:30 Kültürel çoğulculuk, çokkültürlülük ve insan hakları Doç.Dr. Ayhan Kaya (İBÜ, Göç Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi- Müdür), Nurcan Kaya (İBÜ, İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi), İdil Elveriş (İBÜ, İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi)
10:30-10:45 ARA
10:45-11:30 Türkiye’deki Romanlar, Nazım Alpman (Araştırmacı yazar), Balık Ayhan (Sanatçı), Erdinç Çekiç (Edirne Çingene Kültürünü Araştırma Geliştirme Yardımlaşma ve Kalkınma Derneği- Başkan)
11:30-12:00 Sorular,değerlendirmeler ve atölye gruplarının oluşturulması
12:00-13:30 ARA
13:30-15:30 Atölye çalışması (2 grup) - Roman Kökenli Çoçukların İlköğretimde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Moderatörler: Doç. Dr. Ayhan Kaya /Neşe Erdilek
15:30-16:00 ARA
16:00-17:00 Atölye sunumları ve genel tartışma.
2. Gün – 18 Şubat 2005 Cuma
10:00-10:05 Gillian Cowell (Britsih Council Direktör Yardımcıs)
10:05-10:35 İngiltere’de dezavantajlı çocuklar için eğitim uygulamaları, Arthur Ivatts (İngiltere Eğitim Bakanlığı – Danışman)
10:35-11:00 Roman çocuklara yönelik eğitim – İngiltere örneği, Judy Bohan (Gezici Eğitim Hizmetleri uzmanı)
11:00-11:20 Sorular
11:20-11:40 ARA
11:40-12:05 Türkiye’de Romanlar ile ilgili araştırma bulguları, Adrian Marsh (İBÜ ve IRSN – Uluslararası Roman Çalışmaları Ağı), Elin Strand Marsh (İBÜ ve IRSN – Uluslararası Roman Çalışmaları Ağı)
12:05-12:15 Sorular
12:15-13:30 ARA
13:30-15:30 Atölye çalışması ( 2 grup ) İngiltere Deneyimi Işığında Roman Kökenli Çoçukların Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlara Çözüm Önerileri, Moderatörler: Doç. Dr. Ayhan Kaya ve Judy Bohan/ Neşe Erdilek ve Arthur Ivatts
15:30-16:00 ARA
16:00-17:00 Atölye sunumları ve genel tartışma.