Yapıt Okuması: d Grubu

Tarihler: 24 Ocak 2004 Cumartesi ~ 24 Ocak 2004 Cumartesi 24 Ocak Cumartesi Saat 16:30

Yer: Yapı Kredi Kültür Merkezi Sermet Çifter Salonu

Ücret: Ücretsiz

Nereden Alınır: Yapı Kredi Kültür Merkezi

Adres: İstiklal Cad. No:285 Galatasaray-Beyoğlu Beyoğlu İstanbul

Telefon: 0212 252 47 00

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Oca 24, 2004 ~ Oca 24, 2004
YAPIT OKUMASI:
d Grubu
Kendi Etrafında Dönen 6 Kafa, 6 Ayrı Bakış: Abidin, Cemal, Nurullah, Naci, Zeki, Zühtü
Konuşmacı: Zeynep Yasa Yaman
Zeynep Yasa Yaman, II. Dünya Savaşı öncesi ve sonrasında kültür politikalarının sanata yansımalarını Nurullah Berk’in yapıtları üzerinde gerçekleştirilecek bir okuma le sunacak, tartışacak.
Berk’in yapıtları üzerinde bir çözümleme denemesi yapmak, onun sanat dönüşümünü izlemek, bir anlamda Cumhuriyet’in ilk kuşak sanatçıları ile d Grubu’nun serüvenine de tanıklık etmek anlamına gelecektir.
d Grubu’nun (1933-1951) oluşturucularından Nurullah Berk, bu birlikteliğin sözcülüğünü, ideologluğunu ve kalemşörlüğünü de üstlenmiştir.
Nurullah Berk, 1930’lu yıllarda André Lhôte’un Rönesans’tan beslenen ‘çağdaş klasisizm’ ve Léger’nin stilize edilmiş kübik estetiğinin etkisinde kaldı. 1940’lı yılların sonuna doğru İran ve Türk minyatürleri ile Arap yazısının ritmi ile bağlantı kurdu. 1945’ten sonra iki boyutlu yüzeysel denemelere girdi. 1947’den sonra doğu-batı geleneklerinden yola çıkarak minyatür esinlenmeli stilizasyonlara başladı. Soyut sanata fazla ilgi duymadı.
Zeynep Yasa Yaman, II. Dünya Savaşı öncesi ve sonrasında kültür politikalarının sanata yansımalarını Nurullah Berk’in yapıtları üzerinde gerçekleştirilecek bir okuma le sunacak, tartışacak.
Berk’in yapıtları üzerinde bir çözümleme denemesi yapmak, onun sanat dönüşümünü izlemek, bir anlamda Cumhuriyet’in ilk kuşak sanatçıları ile d Grubu’nun serüvenine de tanıklık etmek anlamına gelecektir.
d Grubu’nun (1933-1951) oluşturucularından Nurullah Berk, bu birlikteliğin sözcülüğünü, ideologluğunu ve kalemşörlüğünü de üstlenmiştir.
Nurullah Berk, 1930’lu yıllarda André Lhôte’un Rönesans’tan beslenen ‘çağdaş klasisizm’ ve Léger’nin stilize edilmiş kübik estetiğinin etkisinde kaldı. 1940’lı yılların sonuna doğru İran ve Türk minyatürleri ile Arap yazısının ritmi ile bağlantı kurdu. 1945’ten sonra iki boyutlu yüzeysel denemelere girdi. 1947’den sonra doğu-batı geleneklerinden yola çıkarak minyatür esinlenmeli stilizasyonlara başladı. Soyut sanata fazla ilgi duymadı.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT