Z & D art gallery, Komet ve Sabri Berkel sergilerinin ardından üçüncü sergisini Bedri Rahmi Eyüboğlu ile sürdürüyor. Resim ve şiirlerinde halk kültüründen aldığı ilhamla çalışan çokyönlü sanatçının sergisinde yağlıboya, suluboya ve karışık malzemeden eserleri yer alıyor.
1913’te Görele’de doğan Bedri Rahmi’nin hayatının dönüm noktası, Trabzon Lisesi’ne resim öğretmeni olarak atanan Zeki Kocamemi’nin öğrencisi olmasıydı. Eyüboğlu, 1929’da İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi’ne girdi; Nazmi Ziya ve İbrahim Çallı’nın öğrencisi oldu. 1930’da eğitimini bitirmeden, ağabeyi Sabahattin Eyüboğlu’nun yanına Paris’e gitti ve orada ünlü ressam André Lhote’un yanında eğitim gördü. Ancak Lhote’un kübist ve konstrüktif yaklaşımını benimsemek yerine kendini Dufy ve Matisse’e yakın buldu.
1934’te Türkiye’ye döndükten sonra D Grubu’nun dördüncü sergisine otuz resmi ile katılan ve ilk kişisel sergisini aynı yıl Bükreş’te açan Bedri Rahmi, bir süre Çerkeş demiryolu yapımında çevirmenlik yaptı. 1936’daki diploma yarışmasında Hamam adlı kompozisyonuyla birinci oldu, 1937’de Akademi’de Cemal Tollu’yla birlikte Léopold Lévy’nin asistanıydı artık.
CHP’nin kültür programı çerçevesinde resim yapmak için Anadolu’yu dolaşması resmine yeni bir boyut kazandırdı; bu dönemdeki çalışmalarına köy manzaraları, köy kahveleri, faytonlu yollar, iğde dalı takmış gelinler gibi Anadolu’ya özgü öğeler egemen oldu. Yeni anlatım biçimleri ararken Anadolu kilimlerinin geometrik, soyut biçimleri, çini, cicim, heybe, yazma ve çorapların bezeme düzeni ve renk uyumlarını kaynak olarak kullandı.
1950’de Paris’te İnsan Müzesi’nde (Musée de I’homme) ilkel kavimlerin sanatını incelemesinin ardından “güzel yararlı olmalıdır”düşüncesinden hareketle mozaik ve yazmalar üzerine eğildi. Sanat eserinin bir işe yaraması fikri bundan sonraki sanat yaşamını yönlendirdi.
1958’de, Uluslararası Brüksel Sergisi için yaptığı 272 m²lik mozaik panoyla serginin büyük ödülü olan altın madalyayı kazandı. 1959’da Paris’teki NATO binası için, şimdi Brüksel’de bulunan, 50 m²’lik bir mozaik pano hazırladı. 1969’da Sao Paulo Bienali’nde onur madalyası kazandı.
Gazete ve dergi yazıları yanında senaryo ve şiirler yazan Bedri Rahmi, resimlerinde sürekli renk ve malzeme araştırmalarına girerek değişik teknikler denedi; gravür, mozaik, heykel ve seramik alanlarında birçok ürün verdi. Yazmacılığa yönelerek kumaş üstüne baskılar yaptı.
1927’de başladığı resim öğretmenliğini ölümüne değin sürdüren sanatçı Akademi`deki atölyesinde sayısız öğrenci yetiştirdi ve Eyüboğlu Atölyesi geleneksel el sanatlarının sentezlerinin sonucunu araştıran bir laboratuvar hizmetini gördü.