Oyun; insanı, tanrısal ve şeytani çeşitlilikle dolup taşıyor. Hızla değişen karakterler sadece ses, mimik ve ifade biçiminin verdiği çeşitlilikle siyah kostümlü oyuncunun içinden doğuyor ve seyirciyi bir tiyatro serüveninin içine sürüklüyor.
Dünyanın en derinlerinde neler varmış kavrayıp, sonsuz bilgiye ulaşmayı hedefleyen doktor Faust, sonunda şeytan Mephisto’yla anlaşır. Faust, bu anlaşmayı bir damla kanıyla imzalar ve böylece Mephisto’ya ruhunu satar. Karşılığında Mephisto, Faust’un kalbini bilgi hastalığından kurtaracaktır. Mephisto, Faust'u bir cadının hazırladığı sihirli içkiyle gençleştirir. Artık genç ve yakışıklı olan Faust, Gretchen adında güzel bir kızla karşılaşır ve ona âşık olur. Faust’un haz ve tutkusundan kurtulacak hiçbir yolu yoktur artık güzel kızın...
Basından:
"Haydar Zorlu, Goethe`nin Faust eserine yeni bir bakış açısı kazandırıyor. Aktörün sunduğu tek kişilik oyun; insani, tanrısal ve şeytani çeşitlilikle dolup taşıyor." (Kölner Stadt-Anzeiger gazetesi, 6 Nisan 2009)
“Hızla değişen karakterler, tek kişilik oyunun temposunu yüksek tutuyor. Yönetmen Natalia Murariu, usta bir yalınlıkla altını çizerek karakterleri güçlendirmeyi başarıyor." (Kölner Ilustrierte dergisi, Mart 2009)
“Oyunda sadece ses, mimik ve ifade biçiminin verdiği çeşitlilikle tüm karakterler siyah kostümlü oyuncunun içinden doğuyor. Haydar Zorlu`dan seyircinin ayakta alkışladığı büyük bir tiyatro şöleni.” (Siegburger Wochenende gazetesi, 11.04.2009)
"Natalia Murariu yönetiminde sahnelenen oyunda Haydar Zorlu, seyirciyi bir tiyatro serüveninin içine sürüklüyor. Tiyatro adına büyük bir akşam… Seyirciden dakikalarca süren alkış.” (Solinger Tageblatt gazetesi, 11.10.2009)