Festival saklı bir hazineyi keşfetmenin heyecanıyla başlıyor.
Absürt tiyatronun ülkemizdeki öncülerinden Anday’ın külliyatındaki önemine rağmen bugüne kadar nadiren sahnelenmiş Müfettişler’i festivalin açılışında izleyicilerle buluşuyor. Bu saklı hazineye çağdaş bir bakış açısıyla yaklaşan Engin Hepileri’nin rejisi, dijital öğeler içeren mekân ve ışık tasarımıyla izleyicileri bir ütopyaya götürüyor. Kenan Doğulu’nun müzikleri distopik bir dünya yaratmaya katkıda bulunurken Aslıhan Gürbüz, Erkan Kolçak Köstendil, Kadir Çermik ve Burak Altay absürtlüğün içindeki gerçekliği ve netliği son derece başarıyla aktaran oyunculuklar sergiliyor.
Anday’ın beynindeki bir rahatsızlığın iyileşme sürecinde, yaşam ile ölüm kavramlarını irdelediği bir dönemde yazdığı, aynı zamanda 1971 muhtırası öncesi toplumun genel durumunu yansıtan Müfettişler, sıkışmış insanların özlerine dönebilmek için eyleme geçmek üzere olduklarını hissettiriyor. Oyun bu eylemi bir zafer, yenilgi veya herhangi bir duyguya bağlamazken, Beckett veya Ionesco’nun kaleminden çıkmış türünün diğer yetkin örnekleri gibi sonunda izleyicileri cevaplardan ziyade sorularla baş başa bırakıyor.
Kent Oyuncuları’nın ülkemize kazandırdığı değerli tiyatroculardan, sahnelerin olduğu kadar sinema ve televizyonun da beğenilen simalarından Engin Hepileri’nin kurduğu Tiyatro İN, yolculuğuna 2013’te ilk oyunuyla altı ödül kazanarak başladı. Yıllar içinde pek çok ödüllü yapıma imza atan topluluk, geçtiğimiz sezonda da yine Anday’ın yazdığı Mikado’nun Çöpleri ile büyük beğeni topladı.
Seçtiği metinler ve gerçekleştirdiği yapımlarda yenilikçiliğe özel önem veren, yerli tiyatromuzun klasiklerine yeni formlar kazandıran Tiyatro İN, edebiyatımızın dehalarından ve kültürümüzün yapı taşlarından Melih Cevdet Anday’da kendi hikâyelerimizin izini sürüyor.
Bu gösterideki sis efektleri ve stroboskopik (yanıp sönen) ışıklar bazı izleyiciler için rahatsız edici olabilir.