Günümüzde İstanbul Kent İçi Ulaşımının Entegre edilebilmesi, şehir içi ulaşımın hızlandırılarak modernize edilmesi amacı ile Raylı Sistem Proje ve inşaatlarına hız verilmiştir. Bu çalışmalar kapsamında deniz ulaşımı ile raylı sistemleri entegre edecek proje olan Taksim - Kabataş Funiküleri üzerinde yoğunlaşılmış ve 29 Haziran 2006 tarihinde sistemin açılışı yapılmıştır.
İŞLETME BİLGİLERİ
Hat Uzunluğu: 0,6 Km.
İstasyon Sayısı: 2
Vagon Sayısı: 4
Sefer Süresi: 2,5 dakika
İşletme Saatleri: 06:15 / 00:00
Günlük Yolcu Sayısı: 30.000 yolcu / gün
Günlük Sefer Sayısı: 400
Sefer Sıklığı: pik saatte 3 dakika.
İSTASYON YAPILARI
Taksim - Kabataş Funiküler sistemi, Taksim - 4. Levent (Ayazağa - Yenikapı) Metrosu, Taksim - Tünel Nostaljik Tramvayı, Taksim Otobüs ve Dolmuş Durakları ile Zeytinburnu - Fındıklı (Kabataş - Bağcılar) Tramvayı, Kabataş İDO vapur, feribot ve denizotobüsü iskeleleri arasında entegrasyon sağlayarak İstanbulluların Havalimanı' ndan sadece raylı sistem ile Taksim Metrosuna ve Kabataş ve Beşiktaş gibi deniz ulaşımı araçlarının yoğun kullanıldığı bölgelere erişimi sağlanmıştır.
Hattın uzunluğu 0.6 km olup saatte 9.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olan sistem, Taksim ve Kabataş olmak üzere 2 istasyondan oluşmaktadır. Taksim istasyonu M2 Taksim-4.Levent metrosu Taksim istasyonu girişinden erişime sahiptir, Kabataş istasyonu deniz seviyesinin 11 metre altında yer almaktadır, her iki istasyona da asansör ile erişim vardır.
F1 Taksim - Kabataş Füniküler Hattı Ücret Tarifesi |
Seyahat Kartları | Ulaşım | Aylık | 1.Aktarma | 2.Aktarma | 3.Aktarma | 4.Aktarma | 5.Aktarma |
İndirimli Kartlar |
Öğretmen Kartı | 1,35 TL | 90,00 TL | 0,75 TL | 0,60 TL | 0,40 TL | 0,40 TL | 0,40 TL |
Öğrenci Kartı | 1,10 TL | 75,00 TL | 0,45 TL | 0,40 TL | 0,35 TL | 0,35 TL | 0,35 TL |
Sosyal Kart | 1,35 TL | 90,00 TL | 0,75 TL | 0,60 TL | 0,40 TL | 0,40 TL | 0,40 TL |
Ücretli Kartlar |
Anonim Kart | 1,95 TL | | 1,25 TL | 1,00 TL | 0,75 TL | 0,75 TL | 0,75 TL |
Mavi Kart | | 155,00TL | | | | | |
Dilek, Şikayet ve Danışma İçin İstasyonlarda bulunan dilek / şikayet kutuları, istasyonlarda bulunan kiosklar (sanal klavye) veya Çağrı Merkezi: 444 00 88 İstanbul Ulaşım Yolcu Hizmetleri Hattı 444 00 88 her türlü dilek, şikayet, kayıp eşya ve bilgilendirme konularında yolcularımıza hizmet vermektedir. Pazartesi Cumartesi 07:30 21:00, Pazar günleri ise 08:00 19:00 saatleri arasında hizmet veren hatta diğer saatlerde otomatik kayıt sistemi devreye girmektedir. Çalışma saatleri dışında sesli mesajınızı ve telefon numaranızı bıraktığınızda çağrı merkezi asistanlarımız en kısa sürede geri dönüş yapmaktadır Faks: 0212 568 89 00 E-mail: |