Kuzeye Doğru

Kuzeye Doğru

Tarihler: 10 Ocak 2025 Cuma ~ 22 Mart 2025 Cumartesi

Yer: Bozlu Art Project Şişli

Adres: Mongeri Binası, 19 Mayıs Mahallesi Dr. Şevket Bey Sokak No:5 Şişli İstanbul

Telefon: 212 233 72 33

Faks: 212 219 82 22

Web: http://www.bozluartproject.com/

E Posta: contact@bozluartproject.com

Paylaş:

Yorumlar:

istanbul.net.tr Oca 10, 2025 ~ Mar 22, 2025

Geride bıraktığımız 2024, kayıtlara geçen en sıcak yıl oldu. Yakın gelecekte iklim kriziyle mücadelenin nasıl şekilleneceği, global ölçekte politik ve ekonomik çekişmelerin merkezini belirleyecekmiş gibi görünüyor. İklim değişikliğiyle ilgili bilimsel farkındalığın gelişmesinde büyük rol oynayan kuzey coğrafyalarına yönelik merak ve gözlem faaliyetleri ise “ Geride bıraktığımız 2024, kayıtlara geçen en sıcak yıl oldu. Yakın gelecekte iklim kriziyle mücadelenin nasıl şekilleneceği, global ölçekte politik ve ekonomik çekişmelerin merkezini belirleyecekmiş gibi görünüyor. İklim değişikliğiyle ilgili bilimsel farkındalığın gelişmesinde büyük rol oynayan kuzey coğrafyalarına yönelik merak ve gözlem faaliyetleri ise “Kuzeye Doğru” sergisinin çıkış noktasını teşkil ediyor. Sanatçıların kuzey ülkelerine yaptıkları seyahatlerin ardından ürettikleri eserlerin bulunduğu sergide Ali Alışır, Murat Germen ve Ali Kazma’nın yakın dönem çalışmalarının yanı sıra Deniz Gül’ün buzu bir tefekkür nesnesi olarak ele almaya davet eden yerleştirmesi yer alıyor.

Ali Alışır’ın evreni hem mikro hem de makro düzeyde anlama ve anlatma isteğini yansıtan “Kozmos” serisiyle ilgili araştırmalar için gittiği İzlanda’da çektiği manzara görüntüleri, sanatçının “Melez Ruhlar” serisindeki dinamik figür kompozisyonlarıyla birleşiyor. Alışır tarafından “Kuzeye Doğru” sergisi için üretilen bu yeni eser, sanatçının yaşadığımız dünyayı fotoğrafın olanaklarıyla keşfetme pratiğinin farklı yüzlerini sunan serileri arasında ortak bir dil arayışına giriyor.

Murat Germen, Grönland’ın Ilulissat şehrinde çektiği fotoğraflarda bölgenin çarpıcı coğrafyasından kesitler sunuyor. Grönland dilinde Sermeq Kujalleq olarak adlandırılan, Jakobshavn Buzulu olarak da bilinen buz kütlesini gösteren triptik fotoğraf, bu jeolojik yapının sürekli dönüşüm halindeki etkileyici yüzeyini gözler önüne seriyor. En hızlı hareket eden buzullardan biri olan Sermeq Kujalleq’den kopan kütleler, geçtiğimiz yüzyılda deniz seviyesinin %4 oranında yükselmesine sebep olmuştu. İklim değişimini inceleyen bilimsel araştırmalara sıklıkla kaynaklık eden buzul, 2004 yılından beri UNESCO Dünya Mirası listesinde bulunuyor.

Ali Kazma, “Safe” isimli videosunda kamerasını Norveç’te bulunan Svalbard Küresel Tohum Deposu’na çeviriyor. Yeryüzünde yetişen bir milyonu aşkın bitki türüne ait tohumların muhafaza edildiği bu deponun eşsiz konumu, dünyadaki diğer gen bankalarındaki tohumların kötü yönetim, kaza, ekipman arızaları, finansman kesintileri, savaş, sabotaj, hastalık ve doğal afetler nedeniyle kaybolmasına karşı güvenlik sağlıyor. Kazma’nın sanat pratiğine hâkim olan ihtimam, “Safe” videosunda tüm simgesel anlamlarıyla beraber somutlaşıyor ve insanların sebep olabileceği distopik bir yıkıma karşı yine insanlar tarafından geliştirilen bir çözümü izleyicilerin hafızalarına kazıyor.

Deniz Gül’ün “İrtifa” isimli yerleştirmesi, buzu olduğu haliyle koruma arzusuyla şekilleniyor. Bu amaç için tasarlanmış soğutma sisteminin kaideye benzeyen formu, buzu bir teşhir nesnesine dönüştürüyor. Buzun etrafındaki cam fanus ise onu kıymetli bir sanat eserini korur gibi çevreliyor. Gül’ün bir bilim kurgu romanından çıkmış gibi duran yerleştirmesi, iklim değişikliğini tersine çevirmeye dair çabaları da içeren tüm çağrışımlarıyla beraber izleyicilerin buz hakkında düşünmelerini istiyor.

İbrahim Cansızoğlu küratörlüğünde düzenlenen “Kuzeye Doğru”, Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda 10 Ocak-22 Mart 2025 tarihleri arasında görülebilir.

” sergisinin çıkış noktasını teşkil ediyor. Sanatçıların kuzey ülkelerine yaptıkları seyahatlerin ardından ürettikleri eserlerin bulunduğu sergide Ali Alışır, Murat Germen ve Ali Kazma’nın yakın dönem çalışmalarının yanı sıra Deniz Gül’ün buzu bir tefekkür nesnesi olarak ele almaya davet eden yerleştirmesi yer alıyor.

Ali Alışır’ın evreni hem mikro hem de makro düzeyde anlama ve anlatma isteğini yansıtan “Kozmos” serisiyle ilgili araştırmalar için gittiği İzlanda’da çektiği manzara görüntüleri, sanatçının “Melez Ruhlar” serisindeki dinamik figür kompozisyonlarıyla birleşiyor. Alışır tarafından “Kuzeye Doğru” sergisi için üretilen bu yeni eser, sanatçının yaşadığımız dünyayı fotoğrafın olanaklarıyla keşfetme pratiğinin farklı yüzlerini sunan serileri arasında ortak bir dil arayışına giriyor.

Murat Germen, Grönland’ın Ilulissat şehrinde çektiği fotoğraflarda bölgenin çarpıcı coğrafyasından kesitler sunuyor. Grönland dilinde Sermeq Kujalleq olarak adlandırılan, Jakobshavn Buzulu olarak da bilinen buz kütlesini gösteren triptik fotoğraf, bu jeolojik yapının sürekli dönüşüm halindeki etkileyici yüzeyini gözler önüne seriyor. En hızlı hareket eden buzullardan biri olan Sermeq Kujalleq’den kopan kütleler, geçtiğimiz yüzyılda deniz seviyesinin %4 oranında yükselmesine sebep olmuştu. İklim değişimini inceleyen bilimsel araştırmalara sıklıkla kaynaklık eden buzul, 2004 yılından beri UNESCO Dünya Mirası listesinde bulunuyor.

Ali Kazma, “Safe” isimli videosunda kamerasını Norveç’te bulunan Svalbard Küresel Tohum Deposu’na çeviriyor. Yeryüzünde yetişen bir milyonu aşkın bitki türüne ait tohumların muhafaza edildiği bu deponun eşsiz konumu, dünyadaki diğer gen bankalarındaki tohumların kötü yönetim, kaza, ekipman arızaları, finansman kesintileri, savaş, sabotaj, hastalık ve doğal afetler nedeniyle kaybolmasına karşı güvenlik sağlıyor. Kazma’nın sanat pratiğine hâkim olan ihtimam, “Safe” videosunda tüm simgesel anlamlarıyla beraber somutlaşıyor ve insanların sebep olabileceği distopik bir yıkıma karşı yine insanlar tarafından geliştirilen bir çözümü izleyicilerin hafızalarına kazıyor.

Deniz Gül’ün “İrtifa” isimli yerleştirmesi, buzu olduğu haliyle koruma arzusuyla şekilleniyor. Bu amaç için tasarlanmış soğutma sisteminin kaideye benzeyen formu, buzu bir teşhir nesnesine dönüştürüyor. Buzun etrafındaki cam fanus ise onu kıymetli bir sanat eserini korur gibi çevreliyor. Gül’ün bir bilim kurgu romanından çıkmış gibi duran yerleştirmesi, iklim değişikliğini tersine çevirmeye dair çabaları da içeren tüm çağrışımlarıyla beraber izleyicilerin buz hakkında düşünmelerini istiyor.

İbrahim Cansızoğlu küratörlüğünde düzenlenen “Kuzeye Doğru”, Bozlu Art Project Mongeri Binası’nda 10 Ocak-22 Mart 2025 tarihleri arasında görülebilir.

istanbul.net.tr

Kare Kod (QR) Uygulaması

Sitemizde yer alan Mekan sahipleri ,etkinlik düzenleyenler, Kare (QR) kodunuzu oluşturun, bilgilerinizi mobil kullanıcılarla kolayca paylaşın. Oluşturduğunuz kare (QR) kodu yazıcınızdan basarak hemen kullanabilirsiniz.

Resime sağ tıklayıp jpg formatında farklı kaydedebilirsiniz.

Herhangi bir yorum yapılmadı ilk yorumlayan siz olun...
Yorumlar yaparak sesini duyur..!

İlginizi Çekebilir

Aile Eğlencesi Atölye Kurs Bale Çocuk Oyunları Dans Haberler Foto Galeri Video Galeri Daha Fazlasını Göster

SAYFAYI PAYLAŞIN

Facebook Twitter İnstagram Pinterest Mesaj Email
KAPAT

HAKKIMIZDA

Hakkımızda iletisim Yasal Uyarı Reklam Android Apple
KAPAT